16 Kasım 2014 Pazar

Blacberry'de değişim devam ediyor



Günümüzde akıllı cihaz fırtınası tüm hızıyla devam ediyor. Bu fırtına ayak uyduramayan markalar yavaş yavaş yarıştan düşüyorlar.

Bunun en büyük örneğini yakın zamanda Microsoft'un satın aldığı Nokia'da gördük. Bir diğer şirket ise yakın zamanda satılan ve toplam satış rakamının İphone 5S in dünyada satışına başladığı ilk günkü cirosuna denk olan Blackberry..

Herkes bu markanında aynı kaderi paylaşacağını düşünürken Blackberry deki gelişmeler bu tarz düşünenlerin düşüncelerini boşa çıkarmış gibi görünmekte.



Yeni Ceo John Chen yönetimindeki Blackberry Akıllı cihaz pazarında radikal kararlar alarak daha çok şirketlere özgü cihazlar üretmeye başladılar. Bunun ilk meyvesini de Blackberry Passport'ta görüyoruz.

Hatta o kadar radikal kararlar alıyorlar ki Dünya'nın en büyük akıllı cihaz pazarından biri olan Çin'de henüz olmama kararı doğrusu büyük bir planın ürünü.

Chen Çin pazarının her ne kadar büyük ve cazip bir pazar olduğunu dile getirse de pazardan uzak durma konusunda gösterilen en büyük sebebin güvenlik konusunda çok hassas olan Blackberry'nin Çinde kanunlarının kendilerini fazlasıyla yoracağı yönünde.

Kısacası güvenlik konusunda çok katı olan Blackberry'nin aynı katılıkta olan Çin yasaları karşısında yeni ve radikal bir değişikliğe gitmek istememesi özet olarak söylenebilir.

Chen'in bunun dışında etkin olunan pazarlarda daha aktif olmak gibi ayrı bir stratejisi de var. Hatta Güney ve Güney Doğu Asya ve Hindistan gibi pazarlarda daha etkin olmak konusunda çabaları da mevcut. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder